Avtor: (---.lj-oz.sik.si)
Datum: 05-02-04 08:11
Spoštovana gospa Tanja!
V devetletki pa gre tudi pri bralni znački bolj za triletja: v prvem triletju ob postopnem učenju branja in pisanja predvsem starši berejo otrokom (bralna značka v prvem triletju je torej podobna predšolski bralni znački, povezuje se s projektom družinskega branja v Učnem načrtu); v drugem triletju samostojne bralce spodbujamo k branju različnih literarnih vrst, zvrsti in žanrov, motiviramo jih na različne načine (pobralne dejavnosti, projektno in raziskovalno delo, kvizi itd.); v tretjem triletju, ko postnane BZ tudi izbirni predmet, pa učence, ki se ne odločijo zanj, še vedno motiviramo za branje, kajti "brez BZ tudi v devetletki ne bo šlo". V forumu "Mentor mentorju mentor" pripenjam krajši prispevek s tem naslovom, kjer je razvidno, da je dolgoročna motivacija za branje nujno potrebna ob pouku književnosti in dejavnostih šolske knjižnice. Bralna značka je pomembna, ker spodbuja k branju v oprostem času in sicer knjige po željah in zanimanju mladih bralcev. Pomembno je tudi, da mladim bralcem mentorji organiziramo pogovor o prebranih knjigah / izmenjavo bralskih izkušenj.
V prvem triletju svetujemo predvsem bralno gradivo C -stopnje, v drugem P-stopnje in v tretjem M-stopnje. Pri tem so nam lahko v pomoč Priporočilni oz. Tematski seznami mladinskih knjig, ki jih vsako leto pripravljamo v Pionirski knjižnici, enoti Knjižnice Otona Župančiča v Ljubljani.
Če bi želeli, da vam povem še kaj več, mi proism, sporočite svoj elektronski naslov oz. mi pišite na mojega: [email protected].
Uspešno delajte in bodite lepo!
Lep pozdrav, Tilka Jamnik
|
|