Mentor mentorju mentor
 Halo, oglasite se!
Avtor:  (---.lj-oz.sik.si)
Datum:   15-03-01 12:08

Halo, drage mentorice in mentorji bralne značke, halo vsi, ki vas zanima branje!
V poskusnem obdobju knjižne klepetalnice predvsem poskušamo in se trudimo, da bi postala klepetalnica takšna, da bi nam bila vsem zanimiva, uporabna in privlačna. Posredovala sem vam nekaj informacij, za katere mislim, da so vam dobrodošle. Poskušam, se trudim in učim (in nisem brez težav!), saj veste, vsak začetek je težak ...
Oglasite se: sporočajte, sprašujte, pošljite pripombe, predloge ... Forumi knjižne klepetalnice so dostopni vsem!!!
Hvala in lep pozdrav!
Tilka Jamnik

 Re: Halo, oglasite se!
Avtor:  (---.dial-up.arnes.si)
Datum:   08-09-02 22:38

Pozdravljena ga. Tilka!
Oglašam se prvič. Priznati moram, da sem razočarana nad "odzivom" mentorjev BZ.
Sem profesorica razrednega pouka. Za seboj imam približno 14 generacij učencev. Mislim, da je bilo leto 1997, ko sem se udeležila seminarja za mentorje BZ. Na seminarju sem ugotovila, da pri svojem delu z bralci BZ nisem na povsem pravi poti. Od tedaj dalje skušam ubirati druge poti.
Določeno obdobje sem bila tudi šolska knjižničarka in ker sem imela priložnost, sem na te poti skušala pritegniti tudi ostale sodelavke. Tako smo ob zaključku bralne sezone 97/98 na šoli gostili pesnika Toneta Pavčka. Priprave na srečanje kot srečanje samo sta bila potrditev, da smo bile tisto leto pri delu z bralci BZ na pravi poti. Žal pa sedaj ugotavljam, da srečanja z bralci BZ še vedno ne potekajo tako kot bi si želeli.
V letošnjem šolskem letu sem po krajšem presledku ponovno razredničarka (tokrat četrtošolcev) in istočasno njihov mentor BZ. Ob začetku šolskega leta sem želela pripraviti okvirno letno pripravo za interesno dejavnost BZ. Želja po idejah, izkušnjah, mnenjih drugih mentorjev me je pripeljala v knjižno klepetalnico. Kot sem uvodoma omenila, sem nad odzivom mentorjev razočarana, istočasno pa presenečena.
Nezainteresiranost-neodzivnost mentorjev kar nekako sovpada z ugotovitvami diplomskega dela, ki sem ga zagovarjala februarja letos na Pedagoški fakulteti, smer razredni pouk. Z raziskavo sem želela spoznati stališča učencev razredne stopnje do BZ in ugotoviti, v kolikšni meri so novejši pristopi dela z mladimi bralci prisotni v našem prostoru (občina Koper). Ugotovitve kažejo, da BZ poteka stereotipno in da je v glavnem omejena zgolj na preverjanje prebranega.
V vsakdanji praksi pa ugotavljam, da se BZ vpisuje učencem v spričevalo kot interesno dejavnost, po meni znanih informacijah pa je skoraj nihče ne vpisuje v dnevnik, ne izdela letne priprave oziroma priprave na ure z mladimi bralci. Tudi ugotovitve moje raziskave kažejo, da ima le 27,48% anketiranih učencev na urniku določen termin za srečanje z mentorjem. Kar 16,79 anketiranih pa navaja, da morajo počakati, da ima mentor čas za preverjanje prebranega.

Zanima me, če imate, oziroma če lahko posredujete podatke, kako poteka delo mentojev drugod. Morda bi bilo zanimivo zvedeti, kako je vrednoteno delo mentorjev. V vlogi šolske knjižničarke sem namreč imela nekakšen vpogled v delo slavistov in razrednih učiteljev na naši šoli. Dobila sem vtis, da so razlog za "pasivnost mentorjev" nerazrešena vprašanja glede vrednotenja njihovega dela.
V pričakovanju uporabnih nasvetov in informacij, Vas lepo pozdravljam.

Suzana

 Re: Halo, oglasite se!
Avtor:  (---.lj-oz.sik.si)
Datum:   23-09-02 07:06

Spoštovana gospa Suzana!

Verjamem, da ste razočarani nad odzivom mentorjev na vaša vprašanja ... tako malo pisem je, da jih še jaz spregledam in se vam iskreno opravičujem, ker vam odgovarjam šele danes.

Zelo malo (empiričnih) podatkov imamo o tem, kako poteka delo mentorjev na slovenskih OŠ (čeprav imamo dve raziskavi o poteku BZ in sicer iz let 1994/95 in 1998/99). Nekaj tega vendarle vemo z obiskov na šolah in iz pogovorov z mentorji v naših seminarjih. Oblike dela mentorjev so zelo različne, pa tudi pri BZ mentorje spodbujamo, da naj delajo pač po svojem znanju, izkušnjah, presoji, glede na interese in želje svojih maldih bralcev. Trdimo, da je raznolikost dela mentorjev tisto pravo bogastvo! Mnogo tega poskušamo pokazati na naših seminarjih, poleg tega smo pred leti izdali priročnik Sonje Dežman Bralna značka v OŠ (navajam ga v drugem odgovoru), koristno pa bi bilo poseči tudi po zborniku, ki smo ga izdali ob 40. letnici Bralne značke:
Bralna značka v tretjem tisočletju. Ljubljana: Rokus, 2000.

Raznolikost dela mentorjev bralne značke je v resnici pravo bogastvo, vendar je na terenu žal pogosto tudi tako, kot ugotavljate vi, mentorji pogosto namreč nimajo formalno urejenega dela za bralno značko in za delo tudi niso dovolj stimulirani. Odvisno je od tega, kako prodoren je mentor sam, pa od razumevanja ravnatelja šole in ... morda še česa. Toda po drugi strani vemo, da mnogi mentorji delajo odlično in so zelo uspešni.

Sedaj pri Bralni znački izvajamo 3-letno raziskavo o motiviranju za branje z Bralno značko (v okviru CRP "Konkurenčnost Slovenije 2001-2006); v prvem letu smo opravili mnenjsko raziskavo med učenci in učitelji na vzorcu 70 slovenskih šol, v tem šolskem letu bomo izvajali eksperimente s posameznimi motivatorji ... mednje bomo vključili tudi uporabo knjižne klepetalnice. V tretjem letu bomo obdelali dobljene podatke, v nekaj naslednjih letih pa pripravili izobraževanje za mentorje, kjer bi jih še intenzivneje trenirali za delo z mladimi bralci. Tako se bo počasi dvignila kakovost dela mentorjev. Seveda pa mora biti to pogojeno z ustreznim vrednotenjem mentorjevega dela, na kar pa ne more vplivati Bralna značka ... ministrica za šolstvo gospa Lucija Čok je obljubila, da "bo spravila bralno značko v sistem", v resnici pričakujemo nek dokument, kjer bi jasno pisalo, da bralna značka sodi med interesne dejavnosti na šoli. Branje za bralno značko je prostočasna dejavnost učencev, nikakor pa ne more biti ukvarjanje z učenci prostočasna dejavnost mentorjev ... čeprav nam je vsem v mnogo primerih prav to!

Vidite, da se pri Bralni znački trudimo ... vendar te reči potekajo zelo počasi, na terenu bo učinek videti še kasneje (to je normalno!), pomembno je, da ne izgubimo volje ...

In prav to vam želim, vztrajno delajte naprej, izobražujte se in prenašajte navdušenje za branje svojim učencem!

S spoštovanjme vas prisrčno pozdravljam! Prosim, oglasite se še kaj.
Tilka Jamnik

 Re: Halo, oglasite se!
Avtor:  (---.dial-up.arnes.si)
Datum:   23-09-02 22:26

Pozdravljena gospa Tilka!

Z veseljem sem prebrala Vaš odgovor in nanj kar takoj odgovarjam. Zbornik ob 40. letnici BZ in priročnik ge. Sonje Dežman poznam. Oboje sem uporabila pri pisanju svojega diplomskega dela. (Če vas diplomsko delo zanima in če vam čas dopušča. ga dobite pri gospe Kristini Picco.)
Vem, da se pri svojem delu zelo trudite in verjamem, da bodo rezultati vidni šele čez čas. Pri svojem delu tudi sama opažam, da se kar nekako oklepamo že znanega in se z negotovostjo lotevamo novih stvari. Morda za ilustracijo: Na letošnjem prvem roditeljskem sestanku sem staršem predstavila, v kakšni obliki si zamišljam letošnja srečanja z učenci, ki sodelujejo pri branju za BZ. Kar nekaj steršem pa to "ni šlo v račun" in jih je zanimalo koliko pesmic se morajo otroci naučiti, koliko in katere knjige morajo prebrati. Vem, da bom porabila še nekaj časa, da bom ozavestila tako pri učencih kakor pri starših, da ne tekmujemo, kdo bo prvi prebral več.
Zanimiva je bila tudi izkušnja iz preteklega šolskega leta. Ker sem se vrnila iz porodniškega dopusta, sem bila od marca dalje v oddelku podaljšanega bivanja. Učencem sem razstavila dela pisateljice Lindgren in jim brala v nadaljevanjih Detektivskega mojstra Blomkvista. Kar nekaj učencev pa "ni zdržalo" in so si knjigo izposodili iz šolske in potujoče knjižnice.
Navdušenje nad branjem skušam prenašati in mislim, da mi to kar uspeva.

Lep jesenski pozdrav iz Kopra.

Suzana

 Re: Halo, oglasite se!
Avtor:  (---.dial-up.arnes.si)
Datum:   23-09-02 22:35

Morda še to: Diplomsko delo sem ge. Picco obljubila in ga bo dobila v torek, 24. 9., predvidoma po 13. uri. Manjkajoče vejice in tipkarske napake iz zgornjega dopisa pa mi spreglejte.

 Re: Halo, oglasite se!
Avtor:  (---.lj-oz.sik.si)
Datum:   25-09-02 09:36

Spoštovana gospa Suzana!

Hvala za vaše diplomsko delo, z zanimanjem ga bom prebrala.
Delajva za bralno značko še naprej z elanom, čeprav rezultati niso vidni takoj. Saj veste, da je vsak otrok, ki ga pridobiva za branje, dolgoročna naložba ...

Želim vam veliko uspehov in zadovoljstva ter vas prisrčno pozdravljam!
Tilka

 Re: Halo, oglasite se!
Avtor:  (194.249.101.---)
Datum:   19-12-02 13:10

sem mentorica livade.fullll ste dobre kar tako naprej!!!!!!!

 Re: Halo, oglasite se!
Avtor:  (---.dial-up.arnes.si)
Datum:   10-04-03 14:23

Pozdravljeni.
Že nekaj let poteka med učenci predmetne stopnje koprskih osnovnih šol medšolski knjižni kviz. Prebrane knjige mentorji upoštevajo za opravljeno bralno značko v tekočem šolskem letu. Ker letos prvič poučujem v četrtem razredu, sem se odločila, da bi podoben kviz ponudili tudi učencem tretjih in četrtih razredov. Svoj predlog sem meseca septembra posredovala knjižničarkam in učiteljicam tretjih in četrtih razredov koprskih osnovnih šol.
Za sodelovanje v kvizu so se odločile učiteljice oz. knjižničarke sedmih osnovnih šol. Na skupnih srečanjih smo se dogovorile za izbor knjig, ki naj bi jih učenci posamezne stopnje prebrali. Določile smo po tri dela za posamezno stopnjo.
Ker želi v kvizu sodelovati veliko učencev, bomo imeli na vseh sedmih šolah 7. maja šolski knjižni kviz. Učenci bodo tekmovali v trojicah. Zmagovalna trojica šolskega kviza se bo udeležila medšolskega kviza, ki bo potekal 15. maja v prostorih občinskega Društva prijateljev mladine v Kopru.
Mentorice smo pripravile vprašanja za šolski ter medšolski kviz ter priskrbele nagrade za sodelujoče učence. V glavnem so to knjižne nagrade in majice Bralne značke za zmagovalce. Za pomoč smo se namreč obrnili na različne založbe ter Društvo prijateljev mladine.
V upanju, da bodo stvari potekale po načrtih in da ste ob tem morda dobili idejo za naslednje šolsko leto, vas lepo pozdravlja
SUZANA.

 Re: Halo, oglasite se!
Avtor:  (---.lj-oz.sik.si)
Datum:   11-04-03 06:23
Pripete datoteke:  vabilo.doc

Čestitam vam k uspešnosti kviza. Hvala, ker ste ga na kratko predstavili; morda bo res kdo dobil idejo za naslednje leto. Želim vam lepo sklepno prireditev!

Istočasno je prišlo obvestilo o 9. medobčinskem knjižnem kvizu v Knjižnici Ivana Potrča Ptuj, ki bo potekal na čast aprilskih knjižnih praznikov naslednji teden (glej priponko).

Imenitno je, da takole motivirate mlade za branje. Še naprej vam želim veliko žara in uspehov pri vašem delu.

Tilka

Nova tema  |  Na vrh  |  Pojdi na temo  |  Beri niti  |  Išči 
  |  
Seznam forumov
 Odgovori
 Vaše ime:
 Vaš email:
 Predmet:
 Pripete datoteke:
Email replies to this thread, to the address above.