Avtor: (---.lj-oz.sik.si)
Datum: 23-09-02 07:06
Spotovana gospa Suzana!
Verjamem, da ste razočarani nad odzivom mentorjev na vaa vpraanja ... tako malo pisem je, da jih e jaz spregledam in se vam iskreno opravičujem, ker vam odgovarjam ele danes.
Zelo malo (empiričnih) podatkov imamo o tem, kako poteka delo mentorjev na slovenskih O (čeprav imamo dve raziskavi o poteku BZ in sicer iz let 1994/95 in 1998/99). Nekaj tega vendarle vemo z obiskov na olah in iz pogovorov z mentorji v naih seminarjih. Oblike dela mentorjev so zelo različne, pa tudi pri BZ mentorje spodbujamo, da naj delajo pač po svojem znanju, izkunjah, presoji, glede na interese in elje svojih maldih bralcev. Trdimo, da je raznolikost dela mentorjev tisto pravo bogastvo! Mnogo tega poskuamo pokazati na naih seminarjih, poleg tega smo pred leti izdali priročnik Sonje Deman Bralna značka v O (navajam ga v drugem odgovoru), koristno pa bi bilo poseči tudi po zborniku, ki smo ga izdali ob 40. letnici Bralne značke:
Bralna značka v tretjem tisočletju. Ljubljana: Rokus, 2000.
Raznolikost dela mentorjev bralne značke je v resnici pravo bogastvo, vendar je na terenu al pogosto tudi tako, kot ugotavljate vi, mentorji pogosto namreč nimajo formalno urejenega dela za bralno značko in za delo tudi niso dovolj stimulirani. Odvisno je od tega, kako prodoren je mentor sam, pa od razumevanja ravnatelja ole in ... morda e česa. Toda po drugi strani vemo, da mnogi mentorji delajo odlično in so zelo uspeni.
Sedaj pri Bralni znački izvajamo 3-letno raziskavo o motiviranju za branje z Bralno značko (v okviru CRP "Konkurenčnost Slovenije 2001-2006); v prvem letu smo opravili mnenjsko raziskavo med učenci in učitelji na vzorcu 70 slovenskih ol, v tem olskem letu bomo izvajali eksperimente s posameznimi motivatorji ... mednje bomo vključili tudi uporabo knjine klepetalnice. V tretjem letu bomo obdelali dobljene podatke, v nekaj naslednjih letih pa pripravili izobraevanje za mentorje, kjer bi jih e intenzivneje trenirali za delo z mladimi bralci. Tako se bo počasi dvignila kakovost dela mentorjev. Seveda pa mora biti to pogojeno z ustreznim vrednotenjem mentorjevega dela, na kar pa ne more vplivati Bralna značka ... ministrica za olstvo gospa Lucija Čok je obljubila, da "bo spravila bralno značko v sistem", v resnici pričakujemo nek dokument, kjer bi jasno pisalo, da bralna značka sodi med interesne dejavnosti na oli. Branje za bralno značko je prostočasna dejavnost učencev, nikakor pa ne more biti ukvarjanje z učenci prostočasna dejavnost mentorjev ... čeprav nam je vsem v mnogo primerih prav to!
Vidite, da se pri Bralni znački trudimo ... vendar te reči potekajo zelo počasi, na terenu bo učinek videti e kasneje (to je normalno!), pomembno je, da ne izgubimo volje ...
In prav to vam elim, vztrajno delajte naprej, izobraujte se in prenaajte navduenje za branje svojim učencem!
S spotovanjme vas prisrčno pozdravljam! Prosim, oglasite se e kaj.
Tilka Jamnik
|
|